fredag 2 september 2011

Avtackning...

Ja så var det då alltså dax att avtacka min gamla chef Agneta och "farbror Arne" som båda har gått i pension. Vi träffades igår kväll på Järnspisen (g:a bryggeriet) där vi skulle avnjuta en tvårättersmeny. Som tilltugg medan vi väntade på huvudrätten serverades en rensteksrulle fylld med norrlimt på en bit bröd. Sen kom huvudrätten in och det var lamm serverat med potatiskaka, grönsaker, svamp, vinsås och charlottenslöksmarmelad inbakad i smördeg. Otorligt gott! Sen hade jag längtat efter efterrätten... hoppades på en socker/fett bomb, eftersom jag faktiskt skulle unna mig det. På ett stort fat serverades en liten klick sorbet, ett litet fat med yoghurtgrädde, lite ringlad sås och tre små mandelbiskvier. Tyvärr ganska smaklös efterrätt tycker jag och den kändes nästan nyttig dessutom. Men men... nu är nästa frosseridatum den 5 oktober när mamma fyller år.

Det var en trevlig kväll. Blommor, presenter och tal om vart annat. Kommer att sakna dom bägge två, men speciellt farbror Arnes våfflor :)




Siw presenterar en specialpresent till Arne, som minne från oss.
En skidbackeost!!

5 kommentarer:

  1. Såg ut som en trevlig sammankomst med kollegor.
    Vad väntar för gott frosseri 5 oktober? Smörgåstårta, blåbärstårta? ;)

    SvaraRadera
  2. Det blir nog fika och vanlig gräddtårta... men mamma får baka själv, jag ska bara njuta av alla sorter ;)

    SvaraRadera
  3. Det måste ha känts konstigt att tacka av Arne o Agneta! Dom har ju ändå funnits där så länge! Lite jobbigt att sitta så här på avstånd och inte få vara med ....sedan ser jag en del personer som jag inte alls har träffat...också en konstig känsla, det är ju bara 1 år sedan jag jobbade.

    SvaraRadera
  4. Ingela: Det har hänt mycket på kort tid...

    SvaraRadera
  5. Jo lite ovanligt mycke..och mer blir det till nästa sommar!! Jisses!!

    SvaraRadera