torsdag 16 juni 2011

Stillestånd...

Har varit lite stillestånd på min blogg... kan ha nåt att göra med att jag planerar och förbereder inför dopet på lördag. Men här kommer en liten sammanfattning.

Har nu hämtat dopklänningen på kyrkcenter. Där får man låna helt gratis vilket är jättebra. Känns onödigt att köpa en ny eftersom den bara används en gång. Så här ser den ut i alla fall.


Efter att jag hade hämtat klänningen hälsade jag på på jobbet där jag skulle låna kopiatorn och kopiera upp en liten folder att ha i kyrkan. (Kallar det löneförmån)

Gick sedan på Fonus för att skicka ett telegram till min barndomskompis begravning. Så tragiskt att gå bort i blodcancer bara 36 år gammal. Skänker en tanke till hennes barn och anhöriga på lördag då det är begravning.

Har köpt in lite blommor för att dekorera min nya trapp. Blev fint!

Igår gjorde jag en kycklingsallad och jag skulle tro att den svenske "elake kocken" skulle slita sitt hår om han fick höra att jag kryddar salladen med grillkrydda. Men det är riktigt gott!! Värt att testa. Perfekt sommarmat.


Just nu väntar jag på att Mange ska komma hem. Sixten har slocknat i vagnen och sover riktigt gott. Han skulle bara veta vad som väntar på lördag.









3 kommentarer:

  1. Trappen blev snygg:-)
    härlig stil Sixten hade i vagnen.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Här var det både glädje och sorg! Salladen ser jättegod ut...blev sugen på den! Har du hört att när barnen sover så som Sixten gör med armarna så är dom trygga! Ser ut som han börjar att växa ur vagnen!:))Stor o fin kille!

    SvaraRadera
  3. Ja, vagnen börjar nästan bli liten. Vi måste helt klart få han till att sova i spjälsängen själv!

    SvaraRadera