tisdag 9 augusti 2011

Ett lååångt biobesök...

Igår skulle jag få lite ensamtid och gå på bio med Therese. Vi skulle se "Bridesmaids" kl 18:30. Jag for hemifrån ca 17:30 eftersom man ska hämta ut biljetterna en halvtimme före. Samtidigt visades filmen "Cars 2" i 3D, så övervägande del var barn med deras föräldrar. Kön ringlade sig lång till biljettkassan, men vi han hämta ut biljetten utan att stå så länge i kö.

När det är så lång kö finns det risk för att filmen inte kommer igång i tid och mycket riktigt fick vi vänta en kvart inne i biosalongen innan filmen började.

Drygt 1 timme in i filmen går brandlarmet och salongen måste utrymmas. Alla tar sitt pick och pack och traskar ut. (Detta är tydligen en vanlig händelse i småstaden enligt hon i godiskiosken)

Ett brandlarm är ju ändå ett brandlarm och bör tas på allvar. Brandmännen kollar igenom byggnaden och jobbar med att stänga av larmet, för det var ju trots allt ingen brand. I ca 20 minuter får vi vänta på att bli insläppta igen. När vi sedan blir insläppta har dom problem med att stänga av larmet och vi får vänta ytterligare 10-15 min på att filmen ska börja om.

21:34 var filmen klar och vi kunde åka hem i regnet.

En riktigt rolig film om än lite långdragen (och då menar jag pga alla omständigheter)

3 kommentarer:

  1. joo, det var långa omständigheter... men det är tur att filmen var bra :-)

    SvaraRadera
  2. Oj då! Det lät som en bökig filmföreställning. Tänk att det alltid ska hända nåt på Bio3an. Tänker bara då vi var iväg, och en man svimmade i biostolen. Drama, drama! =)

    SvaraRadera
  3. Just det... Det var du, jag och Therese som var iväg då.

    SvaraRadera