tisdag 22 november 2011

Åter till vardagen...

Nu har vi kommit hem från våran Stockholmsresa. Allt gick väldigt smidigt och alla betalkort är kvar!(med tanke på att jag slarvade bort det förra gången jag var i Sthlm)

Vi började med att åka ut direkt till Älvsjö och Stockholmsmässan där vi skulle tillbringa hela dagen dvs från 11-18. Vi var inte direkt ensamma... en hel del människor skulle på mässan.

På planet

Vi behövde bara följa strömmen

Magnus skriver sitt namn på biljetten han vann.
Tjejen kommer också från Älvsbyn.

Det fanns en hel del utställare och många olika seminarier. Jag tittade/lyssnade bl a på en fotosession som var ganska kul. Han visade lite olika varianter av hur ljus påverkar fotot. Det roligaste seminariet var dock en filminspelning på plats med aktörer från publiken. Filmen klipptes ihop där och visades upp. Allt gjordes på ca 1 timme.


Mange och gänget från Nikonforum fotas framför Canons monter

Här testar han för fullt...

Hittade en utställning med gamla skivomslag

Tog en bild av Bingo Rimér


När klockan då äntligen blev 18:00 skulle vi möta upp några från Nikonforum för att gå ut och äta. Plats var bokad på en grekisk restaurang i Älvsjö. Det var jättegod och billig mat. Både jag och Mange beställde Souvlaki på lammfilé med pommes och tzatsiki. Jag unnade mig ett glas rött vin för första gången sen jag blev gravid.



När så middagen var över åkte vi in till city och hotellet.

Det var ett fint hotell med fina rum. Fanns hissar med olika musik i, pop, rock, jazz.. så om man kände för lite lugnare tempo var det bra att välja jazz-hissen. Vi försökte åka med rockhissen en gång, men den verkade väldigt upptagen så vi gav upp till slut.

Vi avslutade kvällen med ett besök i hotellbaren och sen var det godnatt. Jag sov jättebra och drömde konstigt nog ingenting om Sixten. Men saknaden var stor.

Han å andra sidan hade det jättebra med mormor och morfar och tittade konfunderat på oss när vi kom hem. Men nu är vi tillbaka till vardagen. Öppen förskola igår och en lugn hemmadag idag.
Igår fick han äta middag med oss för första gången, biff och potatis och morötter. Det gick riktigt bra.

5 kommentarer:

  1. Mange "in heaven" kan jag tänka mig:-)

    SvaraRadera
  2. He he! Jag såg disken på Arlanda där du tappade ditt kort.
    Kul att se bilder från er resa. Fränt med tema-hissar. Vad hette hotellet?

    SvaraRadera
  3. Clarion sign... När man går ut från Arlanda Express, vid taxikön, tar man direkt vänster och går några hundra meter, kanske 200 m. Nära och bra :-)

    SvaraRadera
  4. Aha. Det hotellet har man gått förbi flera gånger. Ser fint ut.

    SvaraRadera