måndag 7 november 2011

Skeppet m.m..

Det är bara att konstatera att det inte blir ett inlägg så fort det har hänt nåt. Så här kommer en sammanfattning. I lördags skulle vi besöka Skeppet för första gången. Vi hade inte tänkt betala in Sixten eftersom det står att det bara är gratis för han i betalande barns sällskap. Vi var mer där för det sociala och att han skulle få uppleva lite liv och rörelse. Men för att det inte skulle kännas så dumt att vara där så köpte vi kaffe och kaka och satte oss vid ett bord. Just när vi satt oss börjar brandlarmet tjuta och en röst varnar och säger att byggnaden ska utrymmas. Vi hade då varit där i 10 minuter!!!! Ja det var ju bara att lämna kaffet (men kakorna stoppade jag ner i väskan) sen ville vi inte vänta på brandkåren som trots allt måste gå igenom hela byggnaden och det kan ju ta tid. Så vi åkte istället till kusinerna på Furulund och hälsade på.

Söndag blev det en tripp till Gallerian och sen Coop för att veckohandla.



Idag åkte vi till kyrkans öppna förskola. Vi har inte varit där på flera veckor pga diverse sjukdomar. Nu var han väldigt blyg i början och klängde mest på mig. Men efter en stund så blev han tuffare. Vi träffade också på Minna 11 månader som bor några hus bort på våran gata.


Sixten tycker det är jättekul att flytta runt stolar.
Han går hellre med dom än med sin lära-gå-vagn.

Här leker han med sin nya leksaksbil

4 kommentarer:

  1. Oj vad han har vuxit nu Sixten! Stora grabben. Vi måste se till att hinna träffas nån dag här i mellandagarna.

    SvaraRadera
  2. Ja, han är stora killen nu :)
    Vad menar du med mellandagarna?? Ska vi träffas först i december?? Nog måste vi väl hinna träffas innan dess... eller?

    SvaraRadera
  3. Jag har bestämt mig att jag ska inte hemåt nåt förrän jul. Så såvida ni inte har planer på tur till umeå så blir det nog att vänta till december =)

    SvaraRadera
  4. Nämen Anneli!!!!!!! Ska ta mig en funderare =)

    SvaraRadera