måndag 16 januari 2012

Hjälpreda...

Idag har vi varit en sväng på Coop och sedan på mitt jobb. Det var både roligt och hemskt tycker Sixten. Där fanns bl a Niklas som skrattade alldeles för högt... och Birgitta som nös alldeles för plötsligt och för högt. Men efter en stund torkade vi tårarna och gick över till att dra ut tomma pärmar från en bokhylla.

Hemma lagade vi middag och Sixten var mammas lilla hjälpreda. Det blev falukorv i ugn.



I helgen provade vi blåsa lite såpbubblor. En helt ny upplevelse. Hann inte blogga om det då, men nu kommer en liten videosnutt.

3 kommentarer:

  1. Han kommer att bli lika duktig i köket som sin mamma :-) bara han växer i handsken =)

    SvaraRadera
  2. Hejsan! Så gulligt att se såpbubblorna; inte lätt när de bara försvinner... =) Positivt att redan nu har börjat intressera sig för köket ..!
    Tror ändå att ditt jobb är mer barnvänligt än mitt; varenda barn som kommer in överfalls av vitklädda tanter i olika åldrar som ska gulla....Förstår om dessa barn får sjukhusskräck sedan! Kram

    SvaraRadera
  3. Ja du Annki... Ibland blir det lite för mycket gullande på alla arbetsplatser tror jag. Kan nästan tänka mig att dom drabbas av sjukhusskräck sen... Ha ha
    Therese: klart han ska bli en hejjare i köket om jag får bestämma ;)

    SvaraRadera