onsdag 25 januari 2012

Tandläkarbesök m.m...

Idag lämnade jag Sixten ensam i ca 1 tim på dagis. Men när jag skulle säga hejdå så var han i "byggrummet" och lekte. Tror knappt att han märkte att jag for. Det hade då gått jättebra. Jag fick däremot en kram när jag kom tillbaka. Passade på att äta frukost på Kvartersbageriet under den ensamma timmen. Där fick man två smörgåsar, ett glas juice och kaffe för 30 kr. Superbilligt tycker jag!!
Imorrn blir det att lämna i princip på en gång och då ska han även prova äta där. Spännande!!

På eftermiddagen var det så dags för mitt tandläkarbesök. Tog bedövning eftersom jag inte visste hur ont det skulle göra. Bedövningen höll i sig i 4 timmar så middagen fick vänta litegrann. Under tiden var Sixten hos Therese.

Uppdrag: Stoppa leksakerna i påsen
Problem: Hur öppnar man påsen när man har en leksak i varje hand??
Lösning: ??? (se filmen)


Tänk att två leksaker bara kan försvinna så där!! :)

4 kommentarer:

  1. Han är ett uppskattat sällskap, både till mig å katterna :-)

    SvaraRadera
  2. Tack Therese! Du är guld värd :-)

    SvaraRadera
  3. Vad härligt att det gick bra att lämna honom ensam och det går säkert lika bra idag! Vilket litet trolleri han fick till Sixten..=)

    SvaraRadera
  4. Vad skönt att inskolningen har gått så bra, Sixten tycker säkert att det är spännande o nytt varje dag att han inte hinner tänka på morsan :-D

    SvaraRadera