torsdag 26 maj 2011

Kan det va så...

I natt har Sixten sovit otroligt bra... jag får skaka vagnen ibland, men han verkar kunna sova bättre och bättre. Först kl 08:00 ville han vakna och det har inte hänt på läääänge. Han sov alltså från ca 23-03:00, upp och äta, somnade om 03:30 och vaknade 08:00.

Men det är nog på bekostnad av den långa förmiddagsvilan han brukar ta, för idag har han inte velat sova nån längre stund mitt på dagen. Ja Ja... man kan inte få allt!

Blir spännande att se om det bara var en tillfällighet.

Han har nu börjat smaka potatis och majs-puré... och det var ingen höjdare tyckte Sixten (och inte mamma heller för den delen). Men vi ska kämpa på med det idag också.

Nu har Sixten dessutom somnat av sig själv... ovaggad!!! Jag la ner han i spjälsängen och drog upp mobilen. När den tystnade var det även en ovanligt tyst Sixten och när jag gick dit fick jag se att han har somnat. Det är första gången!

3 kommentarer:

  1. Tänk om ni får ha sådana nätter...då är det ju underbart!! Så skönt han sover i sängen...ser riktigt härligt ut...och somna själv!!

    SvaraRadera
  2. Japp...men det var nog bara en tillfällighet. Sov inte alls lika bra nästa natt.

    SvaraRadera
  3. Nä det är ju så det är! Tror dom sover ut någon natt då och då och sedan återgår dom till det "normala".

    SvaraRadera