söndag 22 maj 2011

Stövelkastning...

Jag har nu på morgonen utövat den ädla sporten stövelkastning.... är väl inte direkt något ämne för det men fick ändå godkänt resultat.
Det hela började när jag skulle rapa Sixten. Då får jag se en katt klättra upp i rönnen och sätta sig uppe på fågelholken vi har där.... ett ganska nervöst och irriterat flugsnapparpar kan inte göra så mycket. Eftersom Mange fortfarande sov var jag tvungen att göra något själv. Tog då till det jag hade i närheten, dvs en stövel. Träffade inte rönnen men fick ändå en bra effekt eftersom katten precis kom ner och möttes av en grön stövel som kom susande. Katten satte av som skjuten ur en kanon och allt blev frid och fröjd igen.

Sen kom Anneli förbi...hon ville ha sällskap upp till hundutställningen för att kolla in Nova Scotia tolling duck retriever, även kallad "tollare".Vi fick till slut syn på en, och fin var den.

Sixten vaknade och fick se en massa hundar och människor och fick även lite mat när vi andra tog en kopp kaffe. En härlig start på dagen som även bjuder på sol och värme

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar