lördag 30 juli 2011

Äntligen...

Som jag har väntat på detta... har försökt i alla år men aldrig lyckats, nu gick det äntligen vägen. Men jag höll på att bli utan...

Hade satsat 20 kr på chokladhjulet nr 67 och 68. Hjulet stannar på 69 och jag suckar för mig själv... men så faller hjulet tillbaka till 68 och stjärnvinst dessutom. Nu får personalen ett ganska stort dilemma. Hon med 69 tycker att hon vann och jag tycker att jag vann. Vi försökte med att bägge två måste ju få vinna. Efter många divideringar mellan personalen kommer dom fram till att det nr där hjulet står/stannar gäller, dvs 68. Jag får då ut min stjärnvinst men hör att dom även erbjuder ett pris till hon med 69. I kartongen fanns 100 grams chokladkakor... och goda var dom tydligen enligt Mange. Jag äter ju inte choklad nu. Då kan man fråga sig varför jag ens spelade, men det är ju själva spänningen som lockar.


Sixten fick också vara med och vinna... Vinst varje gång var det i och för sig, men han fick själv välja vilket snöre vi skulle dra i. Han valde tre snören och blev sedan lite okoncentrerad så pappa drog i ett av dom. Vinsten blev en liten nalle.


När vi kom hem vankades det gröt för lilleman... och gissa om han tycker att det är gott!!



Nu blir det att gå och sova och försöka kurera min onda rygg. Om jag ska ställa en egen diagnos skulle jag tro att det är en inflamation i ett muskelfäste. Inga snabba vridrörelser får jag göra, för det gör så otroligt ont. Och jag har normalt en hög smärttröskel!!

3 kommentarer:

  1. Grattis, äntligen :-D. Synd bara att du inte äter det!

    SvaraRadera
  2. Grattis till vinsterna :-)

    SvaraRadera
  3. Finns det hjärtevän så finns det chockelavän... ;)

    SvaraRadera