måndag 25 juli 2011

Slut på go-dagar...

Nu är det vardag igen... Mange har börjat om att jobba så nu är det bara jag och Sixten hemma dagtid. Men som för så många andra har semestern satt sina spår... för mig måste jag nog säga att sluta amma har satt sina spår. Nu kör vi hårt båda två, Mange börjar med Nutrilett på jobbet och jag kör igång med Viktväktarmat. Helt fel vecka egentligen eftersom det är PDOL med en massa god mat, men nu har jag bestämt mig. Dagens frukost blev havregrynsgröt, till mellanmål ett digestivekex, frukt och kaffe, till lunch tunnbrödsrullar med tonfiskröra och middag blir spaghetti med köttfärssås.
(Jag gillar viktväktarna, mycket mat och god mat)


Sixten har idag fått prova sin nya "störtkruka". Han ville gärna ta av den från huvudet, men den satt fast. Han vänjer sig väl så småningom.


Nu kanske det blir lite ordning på bloggandet också.

5 kommentarer:

  1. Vilken häftig störtkruka!! Han vänjer sig säkert med den snart!

    SvaraRadera
  2. Jo... kan behövas när han ska börja stå vid saker själv. Men det kan vara bra att vänja han vid "tygmössan" redan nu.

    SvaraRadera
  3. så söt han är :-) ser ut som att han ler bakom tutten:)

    SvaraRadera
  4. Skulle behöva köra ditt koncept med Viktväktarna..denna sommar har satt sina spår tycker jag! Sötis-Sixten med hjälm!

    SvaraRadera
  5. Ingela: Inte lätt när man tycker om mat som jag...tänk om det inga frestelser fanns, då skulle det vara så mycket enklare.

    SvaraRadera