söndag 28 augusti 2011

Suringar del 2...

Lördag och dags för suringar igen...

Men vi började dagen med ett besök på Skärgårdsfesten inne i stan. Det var en riktigt härligt varm dag och mycket folk i farten. Marknadsstånd, konstutställning, uppvisning av sjöräddningen och helikopter, bryggdans och sillunch i Sjöbodan m.m. En rätt så mysig tillställning.

Sen på kvällen vankades det delikatess igen!! Den här gången med dom rätta tillbehören och det var supergott. Vi åt Guldfisken. Till och med Mange som istället valt kött och potatis ångrade sig och klämde en strömming.

Sixten sover i vagnen inne på Sinnenas Atelje

Vy över festområdet

Anneli och Lollo

Otroligt god efterrätt!! Jag smakade en bit denna gång, men denna är Manges.
Min var mycket mindre!

5 kommentarer:

  1. Mumma,den där efterrätten såg smarrig ut!!

    SvaraRadera
  2. Linda: du har gjort nåt liknande men med drottningkräm på toppen. Digestivebotten och grädde blandat med philadelfiaost på.

    SvaraRadera
  3. Ja just ja, jag gjorde nå liknande fast i små aluminiumformar till avskedsmiddagen jag hade innan jag flytta ner har jag för mig!

    SvaraRadera
  4. Jaaaa! Precis! Dom minns jag. Mums! =)

    SvaraRadera