fredag 14 oktober 2011

Sjukdomar...

Det här är väl en småbarnsförälders vardag... förkylningar, feber och diverse som bara avlöser varann. Sixten är fortfarande väldigt snorig och jag har fått ögoninflammation i ena ögat, har fortfarande ont i halsen och det andra ögat har börjat strula. Ska iväg och köpa en salva på apoteket för på VC får man inte komma om det bara är i ena ögat... man måste försöka själv först.

1. Byt örngott varje dag
2. Egen handduk som byts varje dag.
3. Kasta ev smink som användes dagen innan problemen uppstod
    (vilket blev min mascara som likaså började vara slut)

4. Torka med ljummet vatten flera gånger om dagen.

Tyckte ändå att jag fick bra råd som jag provar följa. Men jag ska ändå köpa den där receptfria salvan.

I övrigt så blev det åter igen inget bad för Sixten eftersom både han och lille Alfred var snuviga. Vi bestämde då istället att vi skulle fara till Liselott och äta lunch, men då dök mina ögonproblem upp och hennes två äldsta blev sjuka. Nya "friska" tag nästa vecka!!

2 kommentarer:

  1. Vad besvärligt!! Hoppas snoret och inflamationen försvinner illa kvickt! Håller med dig att det var goda råd som är värda att testa innan man söker vård. Hoppas de funkar!

    SvaraRadera
  2. hoppas ni blir friska snart, både du å lilleman.

    SvaraRadera